Plantering av vitlök och blomsterlökar

Odlar ni vitlök? Om inte tycker jag ni ska testa, det är väldigt enkelt! Vitlök sätter man på hösten, jag satte mina igår. Man sätter lite olika tid beroende på var i landet man bor helt enkelt men skulle väl säga att det funkar november ut.

vitlöksplantering


Testade 2 nya sorter som heter Sabagold och Primor, båda ifrån Ekoplantan där jag köpt vitlök förut. Klyftorna på Sabagold var jättestora, ska bli intressant att se nästa år om själva plantan också blir stor. Planterade även några klyftor från mina egna vitlökar av sorten Thermidrome.

Hur själva planteringen går till kan ni läsa om i mina olika inlägg jag har under etiketten vitlök.

plantering av vitlök

Fick även ner lite blomsterlökar i en ny rabatt som jag gjort, tulpaner, pingstliljor, krokus osv. Allt för att bina ska lockas att komma hit till våren :-)

blomsterlökar



Kommentarer