Några tips för att bli piggare i höstmörkret!

Inlägget innehåller annonslänkar.

Nu när hösten är här är det extra viktigt att vi får i oss de vitaminer och mineraler som behövs. Viktigast kanske ändå d-vitamin är för nu får vi ju inte mycket sol på oss framöver. Jag äter en hög dos d-vitamin året om, 5000 IE. Kroppen kan inte ta upp d-vitamin utan fett så därför köper jag alltid Purepharmas (som numera heter Puori) d-vitamin, då den innehåller kokosolja. Jag tar 2 tabletter varje dag av denna.


Magnesium måste jag ha då jag tränar en hel del. Tar jag inte min tablett på kvällen innan jag går och lägger mig så får jag "spring i benen" och ibland också kramper i vaderna. Jag har testat både Greath Earth Supermagnesium och Holistics Magnesium och tycker båda är bra men föredrar den första då den innehåller större mängd magnesium i en kapsel.

Järn bidrar ju till att minska trötthet så det tycker jag också man ska äta nu på hösten och vintern då i alla fall jag alltid är supertrött denna årstiden. Och framför allt kvinnor som har mycket menstruation behöver järntabletter. Har provat lite olika sorters järn och de är rätt så lika tycker jag. Holistics järn funkar bra.

Klicka på respektive bildtext så kommer ni direkt till produkten!

Alla dessa produkter finns hos Gymgrossisten som också säljer de godaste barsen jag har smakat :-) Barebells proteinbar caramel and cashew. Ljuvlig helt enkelt! Bars är inte något jag äter varje dag men om jag tex vet med mig att jag ska träna direkt när jag kommer hem och inte hinner äta något eller direkt efter träning om jag vet med mig att det inte blir middag på ett tag så är de himla bra att ha.

Men mitt bästa trick för att ta sig igenom hösten utan att bli allt för trött och höstdeppig är ju ändå träning! Gör träningen till din vardag, träna gärna lite varje dag. Jag försöker träna varannan dag eller så tränar jag 2 dagar, pausar en dag, tränar 2 osv. Man blir pigg och får en härlig kick efter ett hårt träningspass :-)

Efter träning blir man full av energi ;-)


Kommentarer