Semestern avslutades med en vecka i Nerja, Spanien

I lördags kom vi hem efter en vecka i Nerja, Spanien och idag var första dagen tillbaka på jobbet.

Vi har haft 5 veckors semester och det är ju så himla skönt att vara ledig. Vädret ska vi inte tala om kanske, vart har värmen varit? Tror vi haft max 24-25 grader här i Göteborg men mestadels har det legat mellan 19-21 grader, nä, kanske man ska emigrera till Spanien för där har vi haft det helt underbart!

Vi hade väldigt varmt första dagarna, skulle gissa på 35 grader eller över det. Sedan blev det lite mildare runt 31-33 grader och det gjorde faktiskt skillnad eller så vande vi oss helt enkelt vid värmen ;-)

Vi hyrde ett hus (Casa Sandra) som bestod av 4 lgh, vi hyrde 3 st av dem. Vi åkte med min sambos bror + hans familj + barnens farmor som ju fyllde 70 år under vår resa. Huset hade egen pool vilket var väldigt tur, här spenderade vi mycket tid! Stränderna var jättefina men fullsmockade med folk tyvärr. Nästa gång vi åker hit blir det inte under högsäsong :-)

Utsikt från huset.

Matplatsen i skuggan användes flitigt!

Barnen utvecklade simhud mellan tårna.....

Här åt vi frukost varje dag.

Det tog oss ca 20 min att gå in till centrala delarna av Nerja. Trevliga gator fulla med restauranger och affärer och längst ner finns det något som heter Balcón de Europa, en helt otroligt fin utkiksplats.

Stränderna nedanför balkongen och gränderna i stan.

Vi har ätit både hemma vid huset och ute på restaurang. Både bu och bä kan man säga. Vi åt väldigt god mat på en restaurang som heter Portofino som låg precis vid Balcón de Europa. Sedan åt vi också god mat på en restaurang som heter Playa Sol som låg nere på Burriana beach. De hade både bra lunch- och kvällsmat.

Farmor firades rejält förstås när hon fyllde 70 år!

Vi var bara iväg på en utflykt och det var till grottorna som finns i Nerja. Dessa grottor är otroligt stora och är faktiskt Europas största grottsystem. Väl värt ett besök!

Svårt att få till bra bilder härinne men ni kan iallafall få ett hum om hur det såg ut.

Det är marknad varje tisdag i Nerja och där var vi givetvis. Här säljs allt möjligt såsom frukt, grönsaker, smycken, kläder, leksaker, tyger, porslin osv osv.

marknad Nerja

Fint porslin!

Massa fidgetspinners ;-)
Nerja är en helt underbar stad i södra Spanien, vi kommer garanterat åka tillbaka!!

Nu blir det ca 3 veckors arbete sedan drar jag faktiskt till Spanien igen, denna gången med tjejkompisarna till Altea. Skönt!