Svensk ekologisk ljus cola - The Dirtwater Fox Brewery Cola Blanco

En svensk ekologisk cola....som inte är brun utan ljus, genomskinlig. Lite konstigt kanske du tänker? Ja, jag visste inte att det fanns ljus cola. När jag beställde tonic från Ekobryggeriet från sajten Delitea som jag skrev om häromdagen så passade jag också på att beställa två flaskor ifrån The Dirtwater Fox Brewery. En flaska cola och en flaska lemon.

cola blanco


Colan är alltså ljus, ekologisk. Ingredienserna är kolsyrat vatten, socker, citonsyra och aromer. Inga konserveringsmedel och inga färgämnen. Bra där! Hur smakar den då? Jo, det är en lätt smak av cola. Lätt kolsyrad vilket jag tycker är bra, inget bubbel upp i näsan när man ska dricka. Man känner citrussmaken, den påminner nästan om fruktsoda men med colasmak. Väldigt god och fräsch tycker jag! Jag dricker ju inte läsk allt för ofta men den här kan jag tänka mig att köpa fler gånger.

ekologisk cola

Lemondrickan har samma ingredienser men olika aromer (antar jag 😊). Den var också fräsch och god. Lite "finare" läsk tycker jag. Det känns att det inte är en massa skitingredienser i den. Bra!

Har ni testat dessa?



Kommentarer