Frösotto med oxfilé och rödvinssås

Hoppas ni har en härlig skärtorsdag och att ni förhoppningsvis är lediga eller kanske i alla fall slutar tidigare idag ;-) Jag är ledig och började faktiskt dagen med en löptur. Har någon typ av hatkärlek till löpning, jag vill gärna vara en löpare och det är väldigt skönt efteråt men under tiden....så jävla jobbigt! Ja, någon typ av hatkärlek är det allt ;-)

Innan jag delar med mig av maten som vi lagade igår som var väldigt god så vill jag be er, mina läsare om en tjänst. Vet ju att ni är några stycken som läser och många av er återkommer men....ni är väldigt dåliga på att lämna kommentarer ;-) Skulle tycka det var kul att få någon typ av livstecken ifrån er, bara ett hej räcker eller lämna en kommentar om vad ni tyckte om inlägget, vad ni tycker om bloggen osv. 💋


Tillbaka till maten ;-) Igår testade jag att göra frösotto, vad är det nu då tänker ni. Jo, det är en blandning gjord av ris och fröer, färdigblandat i ett paket från Risenta. Enkelt att tillaga också, man hällde helt enkelt lite olja i en kastrull, tillsatte blandningen och rörde runt. I med 5 dl vatten och sedan ska det koka ihop i 15 min. Ta av från värmen och tillsätt 2 dl parmesanost.

Frösotto med sparris, vaxbönor, oxfilé och rödvinssås
Frösotto med sparris, vaxbönor, oxfilé och rödvinssås

Till och med min sambo som faktiskt inte är så förtjust i risotto (hur man nu inte kan vara det!) tyckte detta var gott. Och jag tyckte det blev jättegott och krämigt.

Till detta stekte jag på oxfilé, kokte lite sparris och vaxbönor och gjorde en rödvinssås.

Frösotto

Till maten testade jag ett nytt vin för oss. Gentlemans collection från Lindeman. Ett mörkt rött vin från Italien med smak av mörk frukt med inslag av kaffe och choklad. Kostar 89 kr och har nr 70955. Passade bra till maten men kanske bäst som ett "snackvin" tyckte vi. Etiketten är läcker tycker jag ;-)

Gentlemans collection




Kommentarer

  1. Jag läser alltid men dålig på å kommentera. Tack för att du delar med dig i din fina blogg med en perfekt mix av mat å fritid ❤

    SvaraRadera

Skicka en kommentar