Passion för mat - Matmässa i Göteborg

Nästa vecka är det dags för matmässan Passion för mat igen. Ni som följer mig på bloggen vet ju att jag åker dit varje år, älskar den mässan då jag tycker den är lagom stor, mycket god mat och många bra kockar som är på plats.

Bilder från 2015

Att äta ett (eller flera) ostron på mässan är en tradition ;-)

I år har matmässan temat "Mat med kärlek" vilket handlar om att konsumenten ska vet mer om maten de köper. Många av utställarna är regionala/lokala vilket jag tycker är väldigt bra. Det finns 120 utställare och mässan arrangeras för 10:e året i rad :-)
Pansar Gladiatorerna
Förra året träffade jag den här snubben på mässan och fick autografer till barnen ;-)

På mässan kommer även Leif Mannerström att utses till Årets eldsjäl för sitt engagemang för bättre mat till äldre och demenssjuka. Leif är ju alltid också med i köksskolan tillsammans med många andra bra och kända kockar såsom tex Alexandra Zazzi, Ulf Wagner, Katja Palmdahl, Edin Dzemat och Gustav Trädgårdh.

Mässan invigs fredag den 24 feb kl.10, syns vi där???? :-)





Kommentarer