Snabblagad middag - matig omelett med bratwurst

Ibland när vi inte har så mycket ingredienser hemma och fantasin tryter så brukar jag göra omelett. Barnen vill inte ha men jag och Jonny äter det gärna. Främst brukar jag göra det till lunch på helgen men ibland så blir det till vardagar också.


Jag brukar lägga i det jag har hemma, kan tex bli squash, tomater, lök, paprika, oliver, fetaost, korv, spenat osv. Idag tog jag helt enkelt det jag hade hemma vilket var det här:



Ingredienser för 2 pers
5 ägg
en stor gul lök
ett gäng champinjoner
en liten squash
en näve oliver
några mini bratwurstar
riven ost
kryddor

Skär grönsakerna och korvarna i mindre bitar. Vispa ihop äggen, salta.

Smält smör i en stekpanna och stek på grönsakerna och korven tills dom blivit mjuka. Häll över äggen. Lägg i oliverna och låt allt stelna. Krydda med någon örtkrydda, salta och peppra. Det sista du gör är att hälla över riven ost.

omelett

Servera med spenat och ruccola. Enkelt, gott och nyttigt!

matig omelett



Kommentarer