Tips på helgaktivitet och "allt i ett mat"

Fredag igen! Min favvodag näst efter lördag ;-) Vill du ha tips på vad du kan göra i helgen om du bor i Göteborg med omnejd så kommer det här, det är nämligen Lisebergs trädgårdsdagar hela helgen, det började faktiskt igår och pågår ända till söndag. Tyvärr kommer jag själv inte kunna gå men kan verkligen rekommendera det till er andra. Massa växter att köpa och massa fint att titta på!



Är ni matsugna och vill ha tips på god snabb mat att göra som kan jag tipsa er om en "allt i ett rätt" som jag gjorde häromdagen. Kyckling och grönsaker i en form tillsammans, på med olivolja, salt, peppar och massa kryddor, pressa över vitlök och in i ugnen på 200 grader ca 30 min. Använd gärna en hel kyckling som du styckar själv, lägg i dom grönsakerna du gillar och servera sedan med basilikamajonäs. Gott, gott!

Blandade grönsaker och kyckling.



Kommentarer