Ett dygn på Radisson blu Riverside med spa och middag

Nu är vi hemma efter ca 24 h ensamtid utan barn. Jag och sambon har sovit över på Radisson blu riverside som är ett hotell som ligger på Lindholmen här på Hisingen. Ett relativt nybyggt modernt hotell, riktigt snyggt inrett och snygga rum. För att inte tala om restaurangen och baren, väldigt läckert. Nedan ser ni både kamerabilder och mobilbilder, inte helt lätt att fota när det är så mörkt men ni ser säkert hur det ser ut ändå ;-)

radisson blu riverside
Här sov vi gött ;-)


Vi fick ett business class rum med utsikt över älven, riktigt snyggt inrett. Min favorit blev duschen, så himla skönt med ett sådant stort munstycke, ett sådant bara måste jag ha i vårt nya hus sedan :-)

Ska ha i mitt nya hus!


Vi inledde med att beställa upp varsin plocktallrik, "plancha romana" vilken var jättegod, precis vad vi behövde.

plancha romana
Plocktallrik med korv, ost, picklade grönsaker och knäckebröd.

På hotellet finns även ett spa. Inget jättestort spa men helt ok. Två inomhuspooler som var sköna, dock tycker jag dom kunde vara lite varmare och så vill jag ju även ha bubblor, det var det inga. Det fanns även en utomhuspool på terassen men grym utsikt, även den lite för kall faktiskt. En bastu och en bar fanns också.

Sorry för taskiga mobilbilder!

På kvällen hade vi bokat bord på hotellets restauran Cuckoo´s nest. Baren har vunnit pris faktiskt och både baren och restaurangen var modernt och fräckt inrett. Vi började i baren och tog varsin gindrink vilket dom skulle vara extra bra på. Mycket goda båda två!

Vi inledde middagen med att dela på en förrätt som bestod av löjrom, blomkålspannacotta, syrad smålök, groddar, krasse, jordärtskockschips.

Förrätt
Jag beställde sedan in en bakad långa med potatis, glaserade morötter, blåmusslor och hjärtmusslor. Jonny tog hamburgare med pommes frites, rödlöksmarmelad, chipotleaioli och picklad gurka. Min långa var ok men inte mer än så. Tänkte direkt att det här skulle jag kunna göra mycket bättre själv, inte mycket smak, inte ens på musslorna. Jonnys hamburgare däremot var bra, goda tillbehör och goda pommes frites.




Frukostbuffén däremot, den var precis som en hotellfrukost ska vara, där fanns det mesta, bra produkter, inte för mycket sötsliskigt utan nyttiga saker, rekommenderas verkligen! Vill ni se bilder på frukostbuffén så kika in på min facebooksida, där har jag lagt upp en del bilder :-)

Nedan ser ni några bilder från restaurangen, jäkligt läckert faktiskt.






Ja, vi hade ett riktigt skönt dygn på Radisson men nu är det allt skönt att vara hemma hos barnen igen ;-)



Kommentarer