Högrevshamburgare med Big Mac dressing

Ni har väl inte missat att Mc Donalds har släppt receptet på sin Big Mac dressing? Jag äter ju inte så mycket hamburgare från Mc Donalds längre eftersom dom inte har något low carb alternativ som Max har men har faktiskt saknat dressingen litegrann ;-)

big mac dressing
Big Mac dressing


Dressingen är superenkel att göra och den smakade riktigt gott, kanske inte exakt som den riktiga men ganska så likt ändå ;-)

Jag grillade mina hamburgare som jag gjort av högrevsfärs. Till hamburgaren blev det pommes frites av sötpotatis, älskar sötpotatis!

Ingredienser hamburgerdressing
2 dl majonäs
4 msk finhackad inlagd gurka
3-4 msk gul mild senap
3 tsk vitvinsvinäger
2 tsk vitlökspulver
2 tsk lökpulver
2 tsk paprikapulver

Blanda ihop alla ingredienser och låt stå och dra sig i kylskåp någon timme innan servering.

På min hamburgare har jag förutom salladsbladet: guacamole, gul lök, riven ost, hamburgerdressing och tomater :-)

högrevsburgare med big mac dressing



Kommentarer