Firande av 10 års dag på Arken spa

Igår firade jag och Jonny 10 år ihop :-) Vi lämnade kidsen hos sin farmor och så åkte vi till Arken spa som ligger här i Göteborg. Vi hade bokat deras Lilla art garden spa vilket betyder att vi hade full tillgång till spa:t hela eftermiddagen och kvällen och sedan en 3-rätters middag.

Arken spa
Två av poolerna som finns i spa:t.

Vi var i spa:t några timmar, mer orkade vi inte, man blir väldigt trött av alla värme och bubblor men det är väldigt skönt och avslappnande. Har du inte varit på Arken så kan jag verkligen rekommendera det. Man kan åka dit bara på spa, men behöver inte sova över.

Maten på kvällen var helt fantastisk, vi var supernöjda och så jäkla mätta efteråt att vi rullade in i hotellrummet ;-)

Förrätten bestod av vit sparris och rimmat lufttorkad fläsk. Här var vi inte helt nöjda faktiskt, jag tyckte sparrisen kunde varit varm, den serverades kall vilket jag tyckte var lite konstigt men smakerna var det inget fel på.

vit sparrisHuvudrätten var helt fantastiskt god! Vi var båda supernöjda. Knipprödbetor, bakad purjolök, kronärtskockor, rödbetswasabi, brynt smörvinegrette och bakad kummel.

kummelEfterrätten var en söt historia. Äter ju inte så mycket söta saker längre så för mig blir sådana här efterrätter väldigt söta men den var också väldigt god ;-), en crème brulee med persikosorbet.

creme brulee

Imorse när jag vaknade var jag fortfarande mätt men man kan ju inte hoppa över en hotellfrukost så det var bara till att börja äta igen ;-) Proppmätt igen hela dagen fram tills middagen som vi åt nu ikväll. En grillmiddag som heter duga, så gott! Berättar mer om den senare!



Kommentarer