Bönpasta av mungbönor och köttfärssås

Förra helgen när vi hade vänner över på middag så fick jag lite olika produkter i present (tack Ulle!)bland annat en bönpasta ifrån Pure naked. Pastan är ekologisk och gjord på mungbönor men i deras webbshop såg jag att den också finns gjord på svarta bönor och röda bönor.

bönpasta

Äter du som jag inte gluten så tycker jag absolut du ska testa bönpasta  för jag kände faktiskt ingen större skillnad mot vanlig pasta när väl köttfärssåsen var lindad runt den. God och mättande och ett mycket bra och kolhydratsnålt alternativ till vanlig pasta :-) Finns många andra märken i affärerna har jag sett, bland annat så har jag vid ett tidigare tillfälle testat Nutri Nicks svarta bönpasta, kika in vad jag tyckte om den HÄR.

bönpasta

bönpasta med köttfärssås

Kikar ni på Måns Zelmerlöw i Eurovision ikväll? Vet inte om vi ska kolla, kan ju vara kul att kolla när han sjunger i alla fall men hela......nej, det hoppar vi nog över men vi håller givetvis tummarna ändå ;-) Jag undrar vilken startnummer han har.......?




Kommentarer