Mango- och apelsinsmoothie till frukost

mango- och apelsinsmoothie

God morgon härliga lördag! Alltid lika härlig med helg tycker jag. Inledde dagen med en löptur idag precis som jag brukar göra på lördagar. Har ni inte testat att springa innan frukost så gör det, funkar jättebra och man har en bra energi resten av dagen. Givetvis ska du äta en bra frukost efter träningen och en del av en sådan frukost kan ju gärna innehålla en smoothie tycker jag. Den här smarriga gjorde jag idag. Jag hade blodapelsin hemma så den fick åka med också tillsammans med en mogen mango. Så här gör man:

Ingredienser 2 glas
3 dl mild grekisk yoghurt
saften från en apelsin
en hel mango
en tumbit stor ingefära
1 msk kokosflingor
1 tsk chiafrön

Riv ingefäran, skala mangon och skär i bitar, mixa ihop med övriga i ingredienser i en blender, häll upp och njut :-)

En annan smoothie som passar fint till morgonen är min gröna smoothie som du hittar HÄR.

smoothie





Kommentarer