Macatac och Guru Happy - superfood drycker

macatac
Fick hem några flaskor att testa häromdagen som jag blev väldigt nyfiken på. Superfood dryck, bara namnet ger ju en höga förväntningar ;-)

Den ena flaskan heter Macatac och innehåller 100% ekologiska ingredienser, utan konserveringsmedel. En flaska innehåller 1000 mg macaextrakt från macarot, en rot som odlas högt upp å den sydamerikanske bergkedjan Anderna. Macaroten har använts i årtusenden på grund av rotens hälsofrämjande effekter. Den sägs bland annat verka antidepressivt, den lindrar PMS-besvär, den har effekt på både kvinnors och mäns sexlust (!). Den innehåller också aminosyror, vitaminer och mineraler. Den är smaksatt med päron, blåbär och svartvinbär och den är kolsyrad. Den här var riktigt riktigt god tycker jag. Om den kan göra allt som den lovar vet jag inte dock men om det är så, så verkar det ju vara en superdryck ;-)

Den andra flaskan heter Guru Happy och är gjord på näringstillskottet vetegräs. Varje flaska innehåller 3300 mg vetegräspulver. Vetegräspulver innehåller aminosyror, mineraler, vitaminer, klorofyll och enzymer. Vetegräs hjälper kroppen att rena tarmarna, alkalisera blodets pH-värde, stimulera enzymproduktionen och balansera blodsockernivån. Den är glutenfri! Den här tyckte jag hade ok smak men inte mer, man känner verkligen grässmaken.

Ja ni hör ju, två superdrycker! Jag tycker det är bra att det kommer fram sådana här drycker som är nyttiga så det finns annat att välja än läsk. Jag själv dricker ju inte läsk längre men ibland vill man ändå har något bubblande och svalkande och då är det ju super med sådana här drycker. Du kan läsa mer om dryckerna HÄR.

#guruhappy #macatac




Kommentarer