Kycklingbiffar med sötpotatis och tzatziki

Inledde lördagen med ett löparpass. Så himla jobbigt, körde intervaller, pust, när ska det bli lättare undrar jag...? Benen känns som tunga stockar. Bara att kämpa på antar jag, det släpper väl snart. Vi behöver nog lite vår nu tror jag, lite sol på våra bleka ansikten.

Idag var jag på bio med min dotter. Vi såg Paddington. En riktigt fin och bra film, den kan jag verkligen tipsa om. Min dotter gillade den också .-)

Idag blev det köptemat, thaimat närmare bestämt. Hade varken tid eller lust att laga mat, så är det ju ibland. Imorgon däremot åker grillen fram, då ska vi nämligen ha kalas här hemma, en viss bloggerska fyller år ;-) Ska "förfira" lite snart med rött gott vin, oliver och god ost, kanske en chokladbit också ;-)

kycklingbiffar

Gjorde en väldigt god rätt häromdagen. Enkel men väldigt god! Kycklingfärsbiffar med ugnsrostad sötpotatis och tzatziki. Älskar tzatziki men av någon anledning blir det mest att jag gör det på sommaren. Så här gjorde jag:

Ingredienser
1 kg kycklingfärs
1 ägg
2 msk kräm av soltorkade tomater
1 msk sardellkräm
hackad färsk basilika
2 pressade vitlöksklyftor
1msk torkad oregano
salt och peppar

Blanda ihop alla ingredienser och stek på i mycket smör. Servera med ugnsrostade sötpotatisar och tzatziki. Recept på min tzatziki hittar du HÄR, den är outstanding ;-)



Kommentarer