Frölunda Lilla Saluhall, paleomuffins och sådd av tomater och chili

frölunda lilla saluhall

Redan söndag igen, vart tar helgen vägen ;-) Igår lördags så var vi iväg till Frölunda Torg för lite shopping, besökte bland annat Frölundas Lilla Saluhall som jag hört så mycket gott om. Ja, där fanns verkligen mycket och fint kött, stor fin disk och smockat med folk. Fick köpt lite goa korvar, kamben (som ligger på grillen just nu) och fin färs som vi ska göra hamburgare av nu till middagen. Det kommer garanterat bli fler besök dit!
paleomuffins

Igår bakade jag en ny omgång av dom goda paleomuffinsen ifrån Annika Sjöö´s kokbok. Denna gången använde jag exakta ingredienser dvs hasselnötsmjöl och kokoschips (som jag inte hade förra gången) och ja, dom blev ännu godare! Dom fick helt enkelt bli mitt lördagsgodis #godisstopp

tomatsådd

Idag har jag även satt igång säsongens odling genom att så chili och tomater. Kul att få sätta fingrarna i jorden igen! Det blev 9 sorters tomater och 2 sorters chili. Nä, dags att sätta igång med hamburgarna! Ha de gött!

chilisådd






Kommentarer