En sallad behöver inte vara tråkig!

Isbergssallad, tomat och gurka.....ja, det är nog så en sallad ser ut för många människor men hur kul är den?? När jag skriver att man kan grilla sig en bit kött, kyckling och fisk och bara ha en sallad till och en klick sås så menar jag verkligen inte en sådan sallad! Nej, släng på lite allt möjligt du har hemma så blir den mycket roligare.


Ta något annat än isbergssallad, ta tex ruccola och spenatblad blandat, tillsätt sedan någon ost av något slag. Har du bara "vanlig" smörgåsost hemma så ta och tärna den och lägg över men godast är ju tex fetaost eller getost eller varför inte skivad parmesanost. Man kan absolut ta på några tomater men nu på vintern så smakar dom ju inte så mycket så försök i alla fall använda körsbärstomater, dom smakar lite mer. Har du soltorkade tomater hemma så hacka dom och strössla över. Lite nötter är alltid gott, gärna valnötter men det funkar ju med tex cashewnötter eller pistagenötter också. Häll gärna över lite fröer också, solroskärnor och pumpakärnor är supergott. Och så oliver såklart, så himla gott! Avsluta med lite havssalt, en god olivolja och kanske lite krämig balsamvinäger.

Ja, precis så här såg min sallad ut häromdagen som jag serverade till en bit grillad fläskkarré (som faktiskt är en av mina favoritbitar att grilla) och en klick pesto.

Så enkelt och så gott och så nyttigt! :-)






Kommentarer