Ta fram grillen i helgen och grilla din julskinka!

Än så länge finns det ju verkligen inte någon anledning till att ställa undan sin grill, i alla fall inte här i södra Sverige. Ingen snö i sikte. Min grill står kanske inte framme hela året men den är i alla fall lätt tillgänglig, enkel att ta fram. Den får bo i växthuset helt enkelt ;-) I helgen blev det dock gasolen som stod för grillningen och den står faktiskt framme, den är för stor helt enkelt. Vi grillade entrecôte och högrev. I vår familj gillar vi ju rare, blodigt ska det vara, precis som ni ser på bilderna nedan.
Till köttet blev det ugnsgrillade grönsaker och bearnaisesås, gott gott!

grillad entrecôte

I helgen åker dock min Weber klotgrill fram då jag ska grilla julskinka för första gången. Det blir lång indirekt grillning, någonstans mellan 3-5 timmar skulle jag tro. Kul att se hur detta går! :-) Har ni testat att grilla julskinka? Hur gjorde ni isåfall?

Nej, nu ska jag iväg till jobbet, dags för julbord idag, vi ska äta på Novotel som ligger här i Göteborg. Dock lite möte först ;-)




Kommentarer

  1. Nej, att grilla julskinkan har vi aldrig provat, det låter minst sagt spännande. Vi äter alltid lättrökt skinka till jul, det är vår favorit.
    Köttbiten ser fantastiskt god ut, perfekt tillagat om du frågar oss:)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Det låter ju grymt spännande att grilla julskinkan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar