Luciafirande, omelett och kalas

Igår började vi dagen med luciafirande på skolan och dagis. Jag hade två små tomtar att klä på hemmavid, så söta :-) Tyvärr får man ju inte visa några bilder ifrån själva uppträdandet då det kan finnas sådana som inte vill ha med sina barn på sociala medier och det får man ju givetvis respektera men nedan ser ni i alla fall en bild jag tog på Rasmus när vi var tillbaka inne på dagis och han hade börjat leka ;-)


Jobbade sedan hemifrån hela dagen vilket gjorde att jag kunde laga mig en supergod omelett till lunch, så himla god och mättande. Jag stekte på lite grönsaker, squash, svartkål och röd paprika, hällde över ägg som jag först vispat med lite grädde, hyvlade sedan över lite ost, skivade upp brieost och tomater och la över och avslutade med färska kryddor i form av dill och gräslök, gott gott!

omelett

omelett

Igår fyllde min mamma år så efter att jag hämtat barn på skola och dagis så åkte vi hem till mamma och pappa. Fick jättegod kycklinggryta och grönsaker, mycket gott!

Idag har vi än så länge tagit det lugnt. Min dotter ville åka till farmor och sova över så vi har bara ett barn hemma idag. Det kan nog behövas ibland tror jag, att man som förälder bara ägnar sig åt ett barn och ger all uppmärksam till honom/henne.

Nu ska jag strax tända på grillen och grilla lite gott kött och revbensspjäll för givetvis grillar ni väl på vintern också?? ;-)




Kommentarer