"Hur du äter LCHF" - film från Kostdoktorn

Ni som följer mig på bloggen vet kanske att jag äter lågkolhydratkost. Inte strikt LCHF utan normal LCHF. Kallar det helst lågkolhydratkost ;-) Jag undviker snabba kolhydrater, pasta, ris, potatis, bröd osv. Socker undviker jag givetvis så gott det går men det är ju lite svårt när man älskar lakrits som jag gör så en liten bit slinker ner ibland ;-) Läsk går ju givetvis fetbort, likaså öl även om jag dricker det ibland. Jag är inte rädd för fett utan har alltid en klick sås till maten, gärna något med majonäs. Använder också mycket kokosfett, gärna en msk i morgonkaffet, dock inte smaksatt då ;-)

Jag tror att det finns många där ute som kanske är nyfikna på det här med lågkolhydratkost och skulle vilja testa men inte riktigt vet hur man ska äta. En hemsida som jag har kikat mycket på och har lärt mig massor ifrån är Kostdoktorns hemsida. Där står det mesta man behöver veta. För några dagar sedan lade han ut en kort video på ca 11 min som heter "Hur du äter LCHF". Den beskriver jättebra det här med lågkolhydratkost så därför vill jag tipsa dig om att gå in och kika på den! Han beskriver enkelt och kortfattat vad som gäller vilket gör att kanske just du vågar dig på att testa ;-)

Bild ifrån Kostdoktorn.se



Kommentarer