Rom och cola - en klassiker och en kolasmakande whiskey

Produktprover kan man ju tycka vad man vill om och det är många i bloggvärlden som diskuterar detta ämne. Jag tycker det är kul att få hem produkter att testa och ibland så väljer jag att skriva om dem men det är absolut långt ifrån allt som hamnar i bloggen. Denna gången var det två drycker som kom hem till mig, faktiskt på samma dag ;-) En rom och en whiskey.

negrita

Romen heter Negrita och är en rom ifrån Karibien. Man kan ju givetvis göra någon somrig god drink med rom som tex Mojito men vi valde faktiskt att göra en gammal klassiker, rom och cola ;-) Denna drinken har jag fördruckit mig på som ung, då på den tiden använde jag mig av Bacardi dock. Hur smakade den då, jodå, dem gamla minnena kom tillbaka men drinken var bra mycket godare än jag minns den. Måste ju vara sorten som är bättre helt enkelt. Riktigt gott! Jag vill ju helst inte dricka Coca-Cola dock så nästa gång får det bli någon lite somrigare och kanske nyttigare?? variant ;-) Ja, romen finns i alla fall på Systembolaget med nr 563, kostar 111 kr för 350 ml.


Whiskey, jag det är ju inte min grej direkt så den här fick min sambo testa, vilket han gladeligen gjorde ;-) Whiskeyn heter Black Velvet Toasted Caramel. Det är som ni kanske hör på namnet en smaksatt whiskey. En whiskey med kolasmak helt enkelt. Tydligen väldigt populärt med smaksatt whiskey i USA. Finns på Systembolaget med nr 56585, kostar 239 kr för 700 ml. Hur smakade den här då? Jo, Jonny sa att den var god men att det inte är en whiskey man dricker mycket av eller snabbt, denna sippar man på i lugn och ro och kanske då bara ett glas ;-) Så gillar du kola och whiskey så är det ju perfekt men jag hoppar nog över ;-)

P.S För er som undrar över det här med skattereglerna för produktprover och liknande så har jag fått detta svar ifrån Skatteverket:

"Beskattning sker om du får produkter som en ersättning för ett utfört arbete, det vill säga om det finns ett krav eller förväntning på att du ska utföra någon form av motprestation. Rena gåvor är skattebefriade."



Kommentarer