En kalashelg med grillmiddag och bowlingkalas till ända

Då var en fullspäckad kalashelg till ända. Vår dotter Isabella fyllde 8 år i lördags och då var det ju såklart dags för kalas. Vi hade familjen här i lördags. Jag gjorde en väldigt god grillmiddag som blev himla lyckad. Till dessert hade födelsedagsbarnet önskat sig glass och jordgubbar. Jag tänkte jag skulle bjuda på hela grillmenyn i nästa inlägg då det även kommer att bli mitt bidrag i "Årets grillmästare 2014". Återkommer om det ;-)

Mycket god grilltallrik!
Sköna mornar vi har nu! En kopp kaffe i morgonsolen ;-)



Idag började jag dagen med en kopp kaffe på altanen i morgonsolen. Så himla skönt med denna årstiden och morgonen och kvällarna är nästan skönast ;-) Vi åt dessutom frukosten ute vilket var skönt. Känns att semestern är på väg nu, 3 veckor kvar! Efter frukosten var det dags att dra iväg på bowlingkalas. Isabella hade bjudit tjejerna i klassen och det blev himla lyckat. Bowling, hamburgare, glass, paket och godispåse, perfekt!


Midsommarveckan på intåg då. Ska ni göra något kul?? Vi ska faktiskt iväg och campa med husbil till Åsa camping. Ska bli himla spännande då vi verkligen inte är några campare i grund och botten, (vi åker ju hellre båt) men men, det kommer nog bli jättekul för barnen och vi ska bo bredvid några kompisar som också ska dit :-) Har ni bestämt maten? Om inte så tänkte jag under veckan tipsa er om lite goda midsommarrätter! Ha de gött så länge :-)




Kommentarer