Årsdagen firades med hummer och bubbel

Igår firade jag och min sambo 9 år tillsammans :-) Vi lyxade till det med hummer, lite räkor och gott bubbel när barnen hade lagt sig, mycket gott!


freixenet
Egenodlade jordgubbar i glasen ;-)


Vi drack en flaska Freixenet Cordon Negro som när jag fick den var prydd med en elegant fluga ;-) Freixenet har nämligen ett samarbete med accesoarmärket DAKO därav den tjusiga flugan på sommarens alla flaskor. Freixenet är en torr cava med smak av gröna äpplen och citrus. Vill man ha en cava som inte är så söt så ska man testa denna, lite mer sötma hade dock passat mig bäst även om den var helt ok ;-) Finns på Systembolaget och kostar 79 kr.

lohmanders

Till hummern och räkorna hade vi en köpt(!) aioli smaksatt med chili. Ja, jag vet, det är superlätt att göra egen aioli och jag gör oftast det men jag har hört så mycket gott om Lohmanders såser så jag var tvungen att testa. Jag köpte aiolin och en bearnaisesås. Såserna innehåller väldigt lite kolhydrater och är gjorda på rapsolja vilket ju är himla bra. Vi tyckte att båda såserna var jättegoda, givetvis inte lika goda som hemmagjord men ändå väldigt goda :-)





Kommentarer

  1. Grattis !! Alltid värt att fira .. och ser väldigt gott ut!!
    :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar