Grillat är godast!!

Jag älskar den här tiden på året då grillen åker fram och matlagningen blir så enkelt. Det känns liksom helt okej att bara steka på några korvar och göra en god dippsås till och lite grönsaker, det behövs inte mer än så. Eller att grilla en bit kött och göra ett enkelt kryddsmör, så enkelt och så himla gott!! När det kommer till kryddsmöret brukar jag bara ta lite örter, dem jag har hemma, pressa ner lite vitlök och blanda runt, sätter piff på vilken köttbit som helt. Nedan ser ni kryddsmöret jag just beskrev ihop med helgrillad fläskfilé och så lite grillade grönsaker på det :-)

fläskfilé med kryddsmör

Enkelt och gott!

Nästa bild som ni ser nedan så grillade jag på några goda kryddkorvar, lindade in några av dem i baconskivor eftersom jag hade några över, gjorde en tzatziki till och foliegrillade lite blomkål och broccoli. Så enkelt och så gott!!


Hoppas ni också njuter av solen och ledigheten (även om det inte är speciellt varmt). Vi är lediga imorgon också så det blir långhelg och nästa vecka på onsdag drar jag och några tjejkompisar till Mallorca!! Ska bli så himla skoj :-)




Kommentarer