God fortsättning på påsken!


Hoppas ni har haft en härlig påsk och en härlig långhelg för det har vi haft ;-) Bara en dag kvar nu som ska avnjutas ute i trädgården (såklart!). Idag måste jag få i mina potatisar i backen och växthuset ska få bli av med sin vinterkappa (läs plasten).

Självaste påskaftonen firade vi hemma hos svärmor med resten av familjen. Jättegod mat och trevligt sällskap! Innan på dagen så fick barnen gå ut i trädgården och leta efter sina påskägg. Jättekul tradition tycker jag och något som jag alltid gjorde när jag var liten då vi oftast spenderade påskarna i Tyskland. I äggen fanns det inte bara godis utan även lite leksaker också. Rasmus, som är allmänt biltokig fick två bilar och storasyster fick några "penntroll" och en penna.


Igår hade vi kompisar över på middag och då blev det lammstek. Lammet är givet på min påsk och jag tänkte bjuda på receptet i nästa inlägg för nu måste jag ut i trädgården ;-) Ut och njut!


Kommentarer