Fredag! (Och nu ska grillen fram igen;-))

weber

Fredag!! Härligt va! Denna vecka har varit otroligt seg tycker jag. Tycker det är svårt att jobba denna perioden när man helst av allt vill vara hemma och fixa och dona i trädgården. Massor som ska göras! Nu till helgen måste jag se till att få ordning på mina grönsaksodlingar, köpa sättlök och plantera den. Plantera om lite olika sådder som jag försått. Förresten, måste tipsa er om en såjord ni INTE ska köpa ;-) Jag köpte Blomsterlandets egen såjord.....vilken skit rent ut sagt! Det kommer upp en massa ogräs så man knappt vet vad som är ogräs och det man faktiskt sått. Nej, den blir det aldrig igen, så går det när man är snål ;-)

Ikväll ska vi grilla igen. Denna gången blir det revbensspjäll som jag först kommer att koka så dem blir möra och fina. Till detta blir det denna goda vitkålsgratängen, har ni inte testat den så gör det, så enkel men framförallt god!

Kommentarer