Barnarbete i köket!

Jag har ju glömt att visa vad vi åt i helgen som gick! I fredags blev det hemmagjord pizza, alltid lika uppskattat och gott. Som vanligt gör jag en "vanlig" med vetemjöl och en lågkolhydrat variant till mig själv. Har ni inte testat så gör det, mycket god och man behöver inte ha ångest efter man slängt i sig den eftersom den bara är nyttig :-)


I lördags gjorde jag en enkel men sååååå god rätt nämligen grillad entrecote med bearnaisesås och klyftpotatis/sötpotatis. Så himla gott och denna gången gjorde jag en "riktig" bearnaisesås, inte min snabblagade variant.


I söndags fick jag hjälp med maten då vi gjorde frikadeller i tomatsås jag och Isabella ;-) Hon har nog blivit lite påverkad av småkidsen i Sveriges yngsta mästerkock för nu vill hon plötsligt vara med mig och laga mat vilket ju är kul men samtidigt lite svårt för mig att släppa kontrollen om allt ;-)




Ja, det var helgens mat det, nu har vi påsken framför oss och om ni inte har bestämt vad ni ska laga ännu så tänkte jag komma med lite tips i nästa inlägg :-)





Kommentarer