Födelsedagsfirande! (och tips på grym stekpanna)

pulled pork

Igår fyllde jag år och det firade vi med lite kalas här hemma. Hade närmsta familjen här och jag bjöd på pulled pork och pulled chicken med coleslaw, guacamole och grönsaker. Mycket gott! Jag fick fina presenter bland annat en stekpanna ifrån Bagaren och Kocken, närmare bestämt en de Buyer. Jag har en liten stekpanna från de Buyer sedan tidigare och har varit jättenöjd med den så därför önskade jag mig en lite större också. de Buyers stekpannor är gjorda av kolstål och är väldigt bra, används mycket i restaurangkök och blir bättre ju mer man använder dem. Har ni testat??

de Buyer

Idag började jag dagen med en löptur i spåret. Tunga ben idag men jag tog mig runt i alla fall och det känns väldigt skönt efteråt. Sedan blev det en god frukost på det :-) Nu kollar vi på hockeyn fast just nu går det inget vidare men en period kvar så vi får se.

Nästa inlägg blir recept på de goda bakverken jag bjöd på igår, gluten- och sockerfria, morotskaka och en saffranskaka, håll utkik ;-)

Kommentarer