Alla hjärtans dag firades på Nordens Ark och med choklad och hummer


Hoppas ni har haft en härlig Alla hjärtans dag allihopa. Vi spenderade större delen av dagen på Nordens Ark. Vet ni inte vad det är så kika in på deras hemsida men kort beskrivet så är det en djurpark som håller utrotningshotade djur och ligger i Bohuslän.

Vi var inte riktigt säkra på att vi skulle komma iväg idag, dels så blev Rasmus hastigt sjuk i feber igår, en sådan där endagarsfeber som barn får ibland (imorse var han dock feberfri) och lite andra händelser som just nu påverkar vad vi kan göra och inte göra...... i alla fall.... vi kom iväg ;-) och det är jag (vi) glada för. Vädret var inget vidare, vi lämnade ett soligt Göteborg men ju högre upp vi kom desto molnigare blev det. Väl i djurparken småregnade det från och till hela tiden men men, det gick bra ändå. Inte mycket park i djurparken den här årstiden så jag kan verkligen rekommendera er att åka dit. Man ser dessutom djuren mycket bättre så här års eftersom det inte är några löv och djuren blir inte lika skygga när det inte är så mycket folk. Tog givetvis massor med bilder så här kommer lite smakprov:


röd panda


amurtiger
Älskar kattdjur!
Nu på kvällen efter barnen lagt sig så firade jag och sambon lite själva genom att äta varsin hummer och lite bubbel, smaskade även på en god chokladask som jag fick imorse av Jonny, han vet vad jag gillar den killen ;-)




Nej, nu är det dags att säga god natt så God Natt!!

Kommentarer

Skicka en kommentar