Bosman Adama 2012

bosman adama 2012

Tänkte tipsa om ett gott vin så här inför julen. Kanske inte till julmaten dock men ni vet ju hur det är efter några dagar då man är riktigt riktigt trött julmaten ;-) Då åker den vanliga maten fram igen.

När jag kollar efter viner på Systembolaget så tittar jag alltid på vad vinerna smakar. De smakerna jag är ute efter är oftast mörka bär, lakrits, björnbär, kryddor och mörk choklad. Exakt dessa smaker har detta vinet, Bosman Adama från Sydafrika.

Vinet består av 80% Shiraz och 20% Mourvedre och har aromer av kakao och mocka och smaken som sagt var, fat, mörka bär, lakrits, björnbär, kryddor och mörk choklad. Vinet passa till lamm- och nötkött och lagrade ostar.

Jag valde att servera vinet till en bit nötkött, gräddig sås och sallad, passade perfekt ;-) Ett vin i min smak helt enkelt!

Artnr: 12768
Pris: 119 kr



Kommentarer