Kesella med rysk yoghurt, pepparkakskryddor och mûsli

Vilket väder vi har idag! Synd bara att jag inte kan njuta av det mer än genom fönstret. Är fortfarande hemma med lille Rasmus och börjar själv också känna mig krasslig, typiskt, snart helg och allt. Men, men.... :-)
kesella med rysk yoghurt

Min frukost i morse bestod som många andra frukostar av kesella utblandat med rysk yoghurt och mûsli. Denna gången blandade jag i en nypa pepparkakskryddor också, riktigt gott och man får lite julkänsla. Ta dock inte för mycket för då blir det alldeles för kraftig smak, bara litegrann. Så här gjorde jag:

Ingredienser
1 dl kesella 10%
1 dl rysk yoghurt
en nypa pepparkakskryddor
kokosflingor
hemmagjord mûsli

Blanda ihop kesellan med yoghurten och kryddorna, strö över lite kokosflingor och sedan lagom med mûsli. Min mûsli idag bestod av hasselnötter, paranötter, pistagenötter, torkade blåbär, tranbär och gojibär. Mycket gott! Även lillkillen gillade det! Jippi, han har inte ätit så bra så man blir glad över det lilla när de börjar äta igen ;-)

Nej, nu sover Rasmus gott och jag ska nog göra det samma ;-) Ha en bra dag!

Kommentarer

  1. vad gott. brukar också ha pepparkakskryddor i min yoghurt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar