Min favoritfrukost - Kesella med vaniljpulver och egengjord müsli

müsli

Idag har varit en riktig härlig höstdag. Jag började dagen med en springtur på morgonen, kallt men skönt ändå :-) Sedan blev det frukost. Jag har en favoritfrukost som jag snöat in på just nu. Kesella blandat med turkisk yoghurt, vaniljpulver och en skvätt grädde. På detta så blir det egengjord müsli. Enkelt och gott! Müslin gör jag för det mesta av olika nötter såsom hasselnötter och mandel, kokosflingor, gojibär och torkade tranbär. Mycket gott!

Efter frukosten så skulle Isabella träna gympa, eftersom man som förälder inte får vara inne i lokalen och titta på så bestämde vi andra oss för att åka ner till hamnen en stund. Hamnen, för er som inte vet vart jag bor är Björlanda Kile, där har vi våran båt på sommaren men den är upptagen nu. Liten promenix på stranden, Rasmus fick leka lite, vi tog lite kort mm.


På eftermiddagen så kom mina föräldrar hit. Jag bjöd på äppelkaka a´la lchf. Berättade inte för de först att det var en lchf-kaka utan först efteråt när de redan sagt att den var jättegod ;-) Alltid lika kul när folk får reda på att ett bakverk faktisk kan vara både gott och lchf :-)

Nu har vi precis ätit middag som bestod av ryggbiff och en god gratäng, receptet får ni senare eller imorgon. Ha nu en skön söndagskväll, imorgon är det en ny arbetsvecka igen......

Kommentarer

Skicka en kommentar