Kanelkyckling med ugnsbakad butternut squash

kanelkyckling

Kanel, denna nyttiga kryddan, använder jag allt för sällan i matlagningen. Reglerar tydligen blodsockret och dämpar även sockersuget vilket ju låter fantastiskt! Den här rätten har jag bloggat om tidigare och receptet hittar du HÄR. Kycklingen får en så himla god smak av kanelen, lite annorlunda än vad man är van vid kanske, gott gott!

Till kycklingen gjorde jag butternut squash i ugnen, så himla gott med pumpa, har ni inte testat innan så gör det. Enkelt och gott! Bara olivolja, salt och peppar, in i ugnen på 200-225 grader i ca 35 min. Jag slängde även med några tomater som får så otroligt god smak i ugnen.

Jag odlar faktiskt min egen butternut squash :-) Jag har fått två stycken pumpor på min planta som växer på och håller på att mogna, problemet är bara att jag inte vet när de är mogna och klara för skörd.....någon som vet hur man vet det???

butternut squash





Kommentarer

  1. Ja, pumpa är ju smarrigt. Nu går vi in i pumpasäsongen. Kanel är gott i mat. Jag duttar lite på min gröt varje morgon. Gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar