Nationaldagen firades ute till havs :-)

Taget i farten med mobilen ;-)
Vilken härlig nationaldag vi har haft! Vi har varit ute med båten, premiärturen för mig i år, resten av familjen har varit ute utan mig tidigare ;-) Vi åkte till Rörö, en helt perfekt ö när man har småbarn, lång långgrund sandstrand. Lite skumpigt på vägen dit men det får man ta ibland. Barnen och Jonny badade men jag har nog blivit en riktig badkruka, det får allt bli minst 20 grader innan jag hoppar i ;-)

Perfekt mat på stranden :-)

Vi hade med oss pastasallad med kyckling och jag fick gravad lax och lite goda grönsaker, perfekt på stranden när man vill ha kall mat.

Rasmus älskade att gräva i sanden och plocka musslor <3

Isabella, hon är ingen badkruka hon!

På kvällen så bestämde vi oss för att det skulle bli svensk mat, det är ju ändå nationaldagen och för att fira det så gjorde vi köttbullar, kokade färskpotatis och serverade det till en brun god gräddsås och rårörda lingon. Gott, gott!!


Min fina fina dotter <3

Nu är det soffläge som gäller, ska strax klicka igång en film Hoppas ni andra har haft en bra nationaldag!!

Kommentarer

  1. Oj, vad härligt! Vi ska lägga i båten nästa veckan och jag längtar så tills vi kan bege oss ut på havet runt Orust!

    SvaraRadera
  2. Älskar verkligen köttbullar! Så smarrigt! Ett litet knep jag brukar göra för att få dem ännu saftigare är att koka dem nån minut innan de får hoppa ner i stekpannan :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar