Sådder och fiberdukar

Våren innebär alltid mycket arbete i trädgården för en odlingsfantast som mig själv ;-) men jag klagar inte, det är ju så kul att äntligen få sätta fingrarna i jorden igen.


Igår söndag hann jag med att så plocksallat, rädisor, ruccola, spenat, dill och persilja igår och jag satte även några potatisar som fått tillräckligt med groddar, det blev sorten Solist som kom först i jorden, en tidig sort.


Efter jag fått i alla fröna i jorden så insåg jag att jag måste täcka lådorna med fiberdukar, dels för att hålla kylan borta men även för att jag har en liten klåfingrig kille här hemma som gärna använder mina odlingslådor som grävlådor ;-) så vi åkte iväg till Hornbach och köpte några elrör som jag använde som bågar och därpå la jag fiberduk, inte jättesnyggt såklart men dom fyller helt klart sin funktion och dom ska ju inte vara där hela sommaren utan bara tills allt kommit igång.


Tanken var också att jag skulle förså olika sorters bönor igår men som vanligt glömde jag att dom skulle ligga i vatten över natten så dom fick komma i jorden idag istället :-)


Jonny startade också upp med rengöring av altanen. Han började med att göra rent under paviljongen, sedan kom paviljongtaket på plats och därefter stuvade vi in utemöblerna där. Vi får snygga till lite längre fram när man kan lite på vädret lite bättre.

Nej, nu ska jag snart stupa i säng, jättetrött och det är "bara" hockeyn på tv:n. Ha en go kväll!

Kommentarer

  1. Ha, ha precis sådär ser det ut hos mig. Fibervävstäckta odlingar och bönplantor som börjar sticka upp ur luktärtskrukor!

    SvaraRadera
  2. Härligt att odla själv =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i mina barn-tävlingar som kommer upp under veckan =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar