FREDAG!! och kycklingwrap


Denna veckan har varit riktigt seg tycker jag, har bara gått och väntat på helgen vilket jag ju har lovat mig själv att sluta med. Går man bara och längtar efter helgen på vardagarna så glömmer man ju liksom att njuta av nuet vilket man ju ska göra nu när våren är här :-) Nej, bättring på det!! ;-)

Nu har vi i alla fall ätit vår fredagsmiddag vilket blev enkelt och snabblagat, kycklingwraps med grönsaker a´la tacostyle. Tycker det är mycket godare med kyckling i tacos/tortilla än färs och det tycker barnen också. Hade tänkt att göra lchf tortillas men precis när jag skulle börja så insåg jag att jag inte hade alla ingredienser.....men....det får bli nästa gång :-) Så här blev det:

Ingredienser
några kycklingfiléer
1 st purjolök
en bit vitkål
1 dl philadelphiaost
lite spiskummin
lite chilipulver
lite paprikapulver
salt och peppar

Skär kycklingen i mindre bitar, skiva purjolöken och vitkålen. Stek på allt i smör tills kycklingen är klar och grönsakerna mjuknat. Krydda med spiskummin, chilipulver, paprikapulver, salt och peppar. Tillsätt philadelphiaosten och rör runt tills det blandat sig.

Servera i wraps med de grönsakerna ni brukar ha till tacos. Vi hade isbergssallat, gurka, tomat, majs, rödlök och tacosås.

Ikväll när barnen har lagt sig så ska jag och Jonny mumsa på färska räkor och dricka prosecco. Ja, vi lär väl somna i soffan eller vad tror ni ;-)

Kommentarer

  1. Ohhh härliga smaker med spiskummin och chili..Helt klart favoriter!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar