Besök på Borås djurpark och grillad fläskkotlett med sparris och tzatziki

Lejonen var trötta men tigrarna var relativt alerta. Dom hade också såååå söta björnungar som busade och hade sig ;-)
Igår var vi iväg till Borås djurpark hela familjen tillsammans med min mamma, pappa och min ena brorsdotter. I vanliga fall brukar vi åka dit på semestern men eftersom vi var långlediga nu så bestämde vi oss för att åka dit nu istället. Det märktes lite att det var tidigt på säsongen, alla djur var inte ute ännu och dom hade ingen rovdjursvandring som vi alltid brukar hänga med på. Då får man nämligen se när dom matar alla rovdjuren, ett ypperligt tillfälle att se dom på nära håll och aktiva. Men det var mysigt och kul ändå, barnen tycker ju alltid det är kul med alla djuren :-)
Av erfarenhet så vet vi att maten på djurparken inte är något vidare så vi hade med oss egen ;-)

På kvällen blev det enkel mat, vi grillade fläskkotletter som fått ligga i marinad över dagen bestående av olivolja, pressad citron, vitlök, salt, peppar och franska örter. Vi grillade även färsk sparris och serverade det hela med min perfekt goda tzatziki (har aldrig smakat någon godare än min egen ;-) och en sallad.

Nu på förmiddagen har vi varit iväg till Plantagen och köpt grönsaksjord så idag ska alla tomater få komma ner i sina stora slutkrukor. Fick köpa ny fiberduk också för en av mina katter (grrrr) hade hoppat rakt på ena grönsakslådan och gjort stort hål i fiberduken! Till kvällen blir det återigen grillning :-) Härliga tider! Ha en go lördag på er!!

Kommentarer

Skicka en kommentar