The Black Box - vinprovningen


Ni har väl röstat i The Black Box??? Om inte, gå in och gör det nu!! :-) Du har fram till den 14 februari på dig att rösta. Vet du inte vad jag snackar om så läs mitt förra inlägg här.

Nu har vi (jag och min sambo) iallafall testat de tre vinerna som tävlar om att få fylla bag in boxarna. Fick hem paketet i fredags och det var riktigt spännande. Vinerna låg i en "black box" och var bara markerade med varsin boksta, A, B och C, två av varje, räckte till varsitt glas. Vi testade vinerna till typisk medelhavsmat, vitlökssmak, olivolja, tomater osv.


Det var inte lätt att beskiva vinerna kan jag säga. När man inte har något att gå på, inget namn, ingen beskrivning, ingenting, så är det jättesvårt och vi är verkligen inga vinkännare men så här tyckte vi iallafall:

Vin A: Strävt, kraftigt, jordigt, fin krage, doftar kaffe.
Vin B: Fruktigt, fin krage, doft av mörka bär.
Vin C: Smak av ek, strävt, fin krage.

Ja, kanske inte mycket att gå på för er som ska rösta utan att ha testat vinet men som sagt var, det var inte enkelt. Vi har iallafall bestämt oss för vilket vin vi ska lägga vår röst på! Har du???


Kommentarer