The Black Box vinnaren!

Ja, då har vi en vinnare i "The Black Box" tävlingen!! Ni som hängt med på bloggen vet ju att det pågått en omröstning på facebook om vilket vin som ska få fylla den nya bag in boxen som kommer in på Systembolaget den 1 april (läs mitt första inlägg här).

PrimeWine som hållt i den här omröstningen har nu vägt samman både folkets och juryns röster och THE COSY fick flest röster totalt och vann.

Dom flesta i juryn (som jag deltog i) hade tydligen The Foodie som favorit men jag kan berätta för er att det hade inte jag, utan jag röstade på The Cosy ;-)

Beskrivningen av The Cosy lyder:
Ett fruktigt och generöst vin med aromer av choklad, mörka bär, körsbär och lakrits. Mycket smakrik utan att tappa mjukheten och den fräscha stilen.

Vinet kommer som sagt var ut till Systembolaget den 1 april och då återkommer jag med ytterligare en vinprovning :-)


Så här såg flaskorna ut som jag fick hem för provning.

Kommentarer