Dags att gå igenom fröerna!


Jag har alla mina fröer i en korg som jag på sommaren har stående i växthuset. I somras klantade jag mig rejält, på något sätt så fick jag in en massa vatten i korgen och det blev stående under ett dygn utan att jag märkte något. Det som hände var att många av fröpåsarna gick sönder, fröerna blev mögliga, en del grodde ;-) och nu måste jag alltså gå igenom alla fröer för att se vad som klarat sig och vad som ska slängas i bingen. Bara till att bita i det sura äpplet ;-)

Fröer som tittar ut ur påsen.

Suck.....

Jag brukar beställa fröer ifrån några olika ställen. Tomaterna beställer jag givetvis hos Gourmetgarage, bäst urval där tycker jag. En del beställs från Impecta, såg tex att dom hade en urläcker nyhet i sortimentet, en lila morot som jag måste testa. Inget nytt med lila förstås men den här såg extra spännande ut, den var verkligen "jättelila" :-)
"Deep Purple", visst ser den härlig ut. Bild från Impecta.se

Kommer också få hemskickade lite fröer ifrån Klostra som jag ska testa. Kommer att recensera fröerna, odlingen mm på deras hemsida under året.

Ni vet väl att det redan är dags att så chili om ni inte gjort det ännu. Chili behöver sås redan i januari för att hinna utvecklas till sommaren så sätt igång om ni inte gjort det. Jag tänker själv hoppa över chili i år (tror jag). Nej, nu ska jag ta tag i det här, återkommer när jag fått hem mina beställningar!

Kommentarer

  1. Ooooh, snart är det dags, hurra! Har vi tur har vi dessutom en alldeles egen liten odlingslott här i Johanneberg när det är dags. Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar