Sådana här paket gör mig glad!



Det dimper ju ner rätt så mycket produkter i brevlådan när man är matbloggare som ni säkert vet. Dom flesta är riktigt bra produkter men ibland blir man lite extra glad över innehållet i paketen! Efter att tidigare ha skrivit om vinet Villa Marina Rosso Conero 2009 så fick jag hem ett paket ifrån själva ägaren till vingården som gör vinet. Han skickade inte bara med sitt vin utan även en stor Pecorinoost, en flaska olivolja och ett paket fin pasta, alltihopa ifrån samma region som vinet, dvs Marcheregionen.




Jag som älskar Italien och de flesta av deras delikatesser blev ju förstås jätteglad. Osten har vi redan börjat smaska på och den var jättegod (såklart!). Pastan ska vi tillaga någon dag i helgen, eftersom jag har dragit ner på kolhydrat intaget sedan några veckor tillbaka så får jag äta den med andakt ;-) Måste ju testa den såklart!
Ska bli spännande att testa denna olivolja.

Och vinet då, ja, som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är detta vinet lättdrucket och det har en fin ton av bär och örter, lite kryddigt med kaffe och choklad i eftersmaken. Importören heter Tryffelsvinet, rätt kul namn eller ;-)

Antichi Poderi del Conero är namnet på vingården som gör vinet!




Kommentarer

Skicka en kommentar