Ännu en god öl från Innis & Gunn

Jag har tidigare testat två ölsorter ifrån Innis & Gunn och det är alltid lika spännande att öppna flaskan, vad ska det smaka denna gång? Förra gången jag testade var det en öl med smak av whiskey, inte riktigt min smak eftersom jag inte gillar whiskey men min sambo tyckte den var supergod. Denna gången så har dom gjort en ekfatslagrad porter smaksatt med rostat vete, karamellmalt, choklad och melass.

"Innis & Gunn Winter Treacle Porter har lagrats 39 dagar på ek. Detta i kombination med den mustiga porterkaraktären gör att ölet passar perfekt i mörka och kalla höst och vinterkvällar"

Ja, vi är verkligen beredda att hålla med. Mycket mustiga smaker, riktigt höstig och t.o.m julig tycker jag. Jättegod!

Artikelnummer:11603-03
Pris: 26,90 kr
Alkoholhalt: 7,4%



Kommentarer

Skicka en kommentar