Sangria med fruktsoda och citron


Ja, som jag berättade tidigare så fick jag hem en Sangria på box häromveckan. Sangria förknippar jag med sol och värme så det var först i Valborgshelgen som vi tyckte det var lämpligt att testa den. Vi valde att blanda den med fruktsoda, mycket isbitar och en klyfta citron. Mmm, det blev jättegott och passade så bra denna varma vårdag. Mycket smaker och fräschör i denna drinken. Kan absolut rekomendera!!

Vi har ju som sagt en hel box kvar så jag tar tacksamt emot andra recept/tips på hur man kan blanda till sin Sangria :-)

Kommentarer

  1. För många år sedan då jag var på en internationell kurs i engelska i Durham, England, fick jag ett sangriarecept av en av spanjorerna där.

    Det var rödvin, citronjuice, apelsinjuice, frukt i bitar (äpple, päron och apelsin) och rom och vodka i den. Det som gjorde det hela speciellt var lite socker och mycket kanel. Det var supergott! Den behöver inte serveras kallt utan bara som den är. Så du kanske skulle kunna prova det där med kanel?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar