Matmässan Passion för mat

Ja, då var matmässan Passion för mat igång här i Göteborg igen för 5:e året i rad. Härligt! Jag älskar sådana här tillställningar där jag kan gå runt och smaka på och köpa härlig mat och titta på våra duktiga kockar som lagar mat och håller föredrag. Mässan började igår fredag och pågår hela helgen så har ni tid så gå dit och kika. Vi var där igår direkt på förmiddagen när dom öppnade och tur var väl det med tanke på att vi hade barnvagn med oss :-) Efter lunchtid började det komma mer och mer folk och när vi gick därifrån efter några timmar så var det rejält packat med folk.

Jag köpte ju förstås en hel del såsom parmesanost, olivolja, rapsolja, balsamvinäger, honung, ostar, chips, korvar, salami, skinka mm. Nedan kommer en bildbomb ifrån mässan och även bilder på det som jag köpte.
Mmm, choklad från Flickorna Kanold är alltid gott!

Honung, massor med honung. En burk Tjörn honung fick följa med hem.

Parmesanosten är given i min kyl :-)
Armanos deli var på plats som vanligt!


Äppelmust och grönsaker i långa banor.

Mmmm, italienskt, behöver jag säga mer ;-)

Heberleins med sina otroligt goda korvar och pålägg. Här handlades det förstås.

Kockarna löste av varandra på scenen. Här har vi Alexandra Zazzi.

Storkocken själv ;-)

Extreme food, för de som gillar stark mat!

Det blev förstås inhandling av oljor och vinäger.

Ska bli kul att testa dessa produkter, helt rubben, den ska tydligen vara helt underbar att marinera kött i.

Har ju alltid gillat Rootfruit men hittade nu också en ny chipssort ifrån Bjäre chips, jättegod verkligen.

Pålägg ifrån Heberleins, så här ska det smaka!

Parmesanost, kryddkorv och den extremt goda osten Mini munk ifrån Gäsene mejeri.



Oj, det var många bilder det ;-) Nu ska här smaskas på diverse läckerheter. Ha en trevlig helg på er!

Kommentarer

  1. Härliga bilder! Allt ser juh fantastiskt gott ut. Ibland kan jag önska att man sku bo närmare en saluhall/större stad var man kan få tag på olika läckerheter. Här kan man endast välja på de som finns på typ "stormarknader"... Får nöja mig med det jag hittar i våra vanliga butiker å sånt som e närodlat/producerat :)

    SvaraRadera
  2. Vilken toppenmässa! Och perfekt årstid för evenemanget så här i februari då det inte händer så mycket annat.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar