Fläskkotlett i tomatsås med ugnsrostade potatisar

Att bara steka fläskkotletter rakt upp och ner är kanske inte så kul men att lägga dom i en tomatsås är roligare :-) Jag gjorde helt enkelt en vanlig tomatsås, stekte på kotletterna lite lätt så dom fick färg, la dom sedan i en ugnsform och hällde tomatsåsen över. In i ugnen i ca 15 min. Klart! Riktigt gott faktiskt.

Till detta blev det ugnsrostade potatisar (delikatesspotatisar) som jag först kokte i ca 7 min, sedan hällde jag över dom i en ugnsform, över med olivolja, flingsalt, peppar, pressad vitlök och in i ugnen ca 30 min. Dom blir otroligt goda! Har ni inte testat det här med att koka dom först så gör det, det blir stor skillnad faktiskt. Mjuka inuti och krispiga utanpå.

Lördag idag och vi ska förbereda oss för kalaset som vi ska ha imorgon. Jag fyller år på onsdag och bonusdottern fyller nästa helg så då bestämde vi oss för att slå ihop dagarna och så kör vi kalas imorgon. Det blir italienskt tema på maten, återkommer förstås med recepten.

Ha nu en trevlig helg på er!!

Kommentarer

Skicka en kommentar