Havsbuffé

Räkor var förstås en del av buffén.
Innan jag åkte iväg i torsdags på en tvådagars konferens så sa jag till min sambo att "du kan väl fixa något gott till fredagsmyset". Igår fick jag ett sms där det stod att "ikväll blir det havsbuffé". Det lät ju gott! Misstänkte ju förstås att buffén skulle innehålla hummer eftersom årets hummerfiske gått riktigt bra. Det visade sig att jag hade rätt med hummern, övriga ingredienser var: kräftor, räkor, skagenröra, aioli, löjrom! mm. Mmm, riktigt gott var det! Nedan ser ni lite bilder, ursäkta den dåliga kvaliten på en del av dom men som alla vet är det ju bäcksvart på kvällen nu för tiden ;-)

Kräftor och en delad hummer (hummer är fruktansvärt mättande så en halv var räcker gott!
Gräddfil, rödlök och löjrom, smaskens!
Aioli, kräftskjärtar, räkor och löjrom.

Måste ju också bara visa en av de sista humrarna som min sambo kom hem med. Denna bjässen vägde 2,1 kg. Den var gigantisk och stark!

Kommentarer

  1. Älskar allt det där. Framförallt är jag förtjust i löjrom med creme fraiche och rödlök. Konstigt nog gillar jag inte annan rom - det blir för storkornigt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar