Mina favorittomater

Tomatodlingen har gått riktigt bra i år. Av de sorter jag odlat i år så har jag två favoriter som faktiskt även är två gamla godingar. Jag har odlat dom flera gånger förut och jag kommer även att fortsätta med detta. De två sorterna är körsbärstomaten "Gardeners delight" och bifftomaten "Brandywine"

Brandywine är jättegod att lägga på smörgåsen, man skär den i stora tjocka skivor och lägger på tex en ostmacka.


Gardeners delight har jag mest i sallader, den är riktigt söt och god.




Ett inlägg kommer senare med flera bilder och vad jag tyckte om resultatet av mina övriga tomater. Har ni andra några favoritsorter?

Kommentarer

  1. Båda dessa hör till mina favoriter också. I år har jag en riktigt god nykomling också - Cherry Salad. Den har vuxit utomhus och är bara sååå underbart god. Har tagit massor av fröer till nästa år.
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar