Nu börjar dom mogna!

Den här sorten heter Piccolo dattero Ibrido och är en italiensk miniplommontomat.
Ja, tomaterna alltså :-) Några stycken har precis ändrat färg och kan snart ätas. Tycker ju alltid att det tar sådan tid för dom att mogna men sedan när dom sätter fart så kommer allihopa och plötsligt står man där med ett överflöd av härliga tomater :-)
Ildi, en gul körsbärstomat.
Gurka har jag gott om den här säsongen, har redan skördat flera stycken och många fler är på gång.

Jag ser alltid till att ha många basilikaplantor på gång samtidigt så jag kan göra pesto och liknande hela sommaren.

Ute i grönsakslanden så växer det också på bra, har redan skördat bondbönor och även en hel del ärtor, nedan ser du både "suger snap" och vanliga sockerärtor. Min dotter är helt galen i dom men dom måste vara råa ;-)
Bondbönor.

Suger snap.

Sockerärtor.
I år odlar jag rosenböna för första gången och vilken växtkraft den har. Den fick en alldeles för låg klätterställning, trodde inte den skulle bli så hög. Och bönorna var riktigt goda också!

Vi får ju inte glömma av alla blommor! Imorse plockade jag en bukett och ställde ute på bordet, så fint!
Luktärtor doftar ju så gott!!


Härlig bukett med trädgårdens blommor.

Nä, nu börjar det bli mer och mer soligt här så strax ska vi åka ut med båten till någon härlig klippa eller sandstrand, ha en go dag!

Kommentarer

  1. Åh, så mycket underbart du har i din trädgård nu! Både för öga och gom:)
    Sommarkram!

    SvaraRadera
  2. Ja, jisses så mycket fina saker du har odlat!

    SvaraRadera
  3. Jag uppskattar verkligen dina foton på vad du odlar! Är så kul att se och få tips av!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar