Sommarvin från Kivik

Kivik har kommit ut med ett vin som dom kallar "Sommarvin" som vi nu har testat. Det första jag tänkte på när jag smakade var "bål". Det smakade faktiskt bål, somrigt och fräscht, dock tycker jag nog att det skulle kunna vara lite sötare. Det är ett halvtorrt vin smaksatt med rabarber, krusbär och fläder.

Inget vin man äter till mat, isåfall något lättare som en sallad men passar nog perfekt en varm sommardag i bersån ;-)

Flaskan kostar 60 kr på Systembolaget.

Någon annan som testat? Vad tyckte ni?

Kommentarer

  1. Hej! Jag tyckte att det lät kanongott när du skrev om det så jag var på bolaget och köpte en flaska till förra helgen.. Jag tyckte inte att det var något vidare, antagligen beror det på den väldigt starka flädersmaken.. Men tack för tipset ändå! Det är alltid roligt att prova något nytt..
    Hälsningar Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej Sassa,
    det var ju synd att du inte tyckte om det men smaken är ju som baken ;-) Jag tyckte den var god, smakade mycket bål!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar