Första gurkan skördad!

Första gurkan skördad.
Japp, då var första gurkan skördad. Givetvis jättegod :-) och flera är på gång som ni kan se. Tycker dock oftast att gurkan ger en stor första skörd sedan lägger den liksam av en stund innan nästa omgång sätter fart. Brukar ha en extra planta på lut om den första lägger av helt.
....och mer på gång.

Odlar även en liten gurka som kallas "Djungelgurka". Har aldrig odlat den förut men den växer på bra iallafall. Någon som har testat?
Djungelgurka

Tomatplantorna blommar för fullt. Är mest fascinerad av en körsbärstomat som jag har som heter "Ildi". Klasarna består av helt otroligt många blommor, ska bli kul att se när tomaterna kommer, blir nog tungt att hålla upp alla de tomaterna om dom mognar samtidigt.

Nu har vi snart fredag här igen, den här veckan gick snabbt. Till helgen blir det kalas för hela slanten. Min dotter fyller 5 år och det blir vuxenkalas på lördag och barnkalas på söndag :-) Fullt upp med andra ord!

Kommentarer

  1. Djungelgurka låter spännande, härligt med egenodlade grönsaker.

    SvaraRadera
  2. Fy, vad jag blir avundsjuk! Detta är lyx tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Härligt, och så skönt att våga äta gurka utan att vara rädd för konstiga bokstavskombinationer som kan vara farliga, har liksom inte vågat köpa gurka på ett tag :/ Mina melongurkor har i alla fall kommit upp och nu ska vi se hur dessa blir utan växthus!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar